2 Temmuz 2016 Cumartesi

Berlin

Rüyamda Berlin'deydim. Niyeyse sabah uyanınca rüyamda Berlin'de olmuş olmama şaşırmadım. Yaşamak için Avrupa'nın en ideal şehirlerinden biri. Kocaman ve düzenli bir şehirde çok az insan yaşıyor, insan haksızlık bu diye düşünebilir tabi ilk başta. Sonra ağır çekimde düşünmeye başlayınca yani yooo hiç haksızlık filan yok ortada diyorsun, ülke sahasına yayılmış bir nüfus ve gelişmiş sanayi tüm sorulardan kurtarıyor insanı.

Yaşatılan buhran beni yaşadığım şehirden de o şehrin bağlı olduğu ülkeden de koparalı çok oldu. En son okuduğum 'Emine ' Sevgi Özdamar kitabı olan Tuhaf Yıldızlar Dünyaya Bakıyorlar  Gözlerini Kırpmadan adlı kitabın da etkisi olmuş olabilir bu rüyada diye düşünüyorum, gerçi bir ay kadar önce okumuştum ama bilincimin altına atıvermişim bir gün Berlin'de yaşama isteğini.

Kitapta doğu-batı arasındaki geçiş istasyonu Friedrich Straze'den Unter Den Linden caddesinden Alexander Platz meydanından sıklıkla söz ediliyor dolayısıyla yazarına bağlı bir okur olarak ben de her defasında Emine Sevgi ile beraber pasaportumu gösterdim durdum kontrol memurlarına. Gezginci bir okur olarak rüyalarımda şehir şehir dolaşmanın kendim dışında kimseye bir sıkıntı yaşatacağını düşünmüyorum. Bendeki sıkıntı malum 'rüyaymış' kelimisiyle başlıyor.

Ama hal buyken Emine Sevgi Özdamar'ın diğer kitaplarının en azndan isimlerini söylemeden geçemeyeceğim, insanların hikaye anlatma yeteneği varsa anlattığı ne olursa olsun hem okunur hem dinlenir kavlinden bir insan kendisi. Masalsı bir dil demiyeceğim, masal ülkesi ancak kafi gelir bu duruma.  İlk kitap olarak 'Hayat Bir Kervansaray' diyebiliriz bunu söylerken de şayet birtakım listelere de itibar ediyorsanız kitap okunması elzem olan kitaplar listesindedir bilginize. İkinci kitabımız aynı zamanda devam kitabı da olabilecek 'Haliçli Köprü' dür sonra Ece Ayhan ile olan dostluğunun ve Ece Ayhan ile olan mektuplarının da içinde olduğu 'Kendi Kendinin Terzisi Bir Kambur' adlı kitabı okuyabilir ordan da 'Aynadaki Avlu' ya geçebilirsiniz, 'Annedili' adlı kitabını da unutmazsanız sevinirim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...