19 Ekim 2012 Cuma

ilk beyaz saçım






ilk beyaz saçımı saç yumağımın içinde ne zaman farkettiğimi tarih olarak hatırlamıyorum, on yıl öncede olabilir onbeş yıl önce de. işin aslı beyaz saç bende pek durmuyor, bir süre sonra yokluğunu farkediyorum. aradan geçen sürede mutasyona mı uğruyor yoksa kendini sessizce boşluğa  bırakmayı mı tercih ediyor bilmiyorum. ama bir bakmışım beyaz bir tel saçım var bir bakmışım puf olup uçup gitmiş. tüm bu olanlar nasıl oluyor çözemedim. stresliyken beyaz saç üretip, herşey normale dönünce sanki saçım da normale, siyaha dönüyor gibi hissediyorum.

eskiden hep yaşlanınca beyazlaşan saçlarımla parmakalrımın arasında sigara bir koltukta oturup manzaraya bakmayı hayal ederdim. aslında bu hayalimdeki fotograf karesinin sebebi Mina Urgan'ı beyaz saçları ve sigarasıyla görmüş olmam. bunca şeye rağmen "ben buyum" der gibi bir duruş. sigarayı bırakalı iki yıl oldu nerdeyse, gerçi o yaşlara gelebilirsem altmışından sonra tekrar sigaraya başlayabilirim de. huysuz bir ihtiyar olarak etrafa biraz duman üflemenin kimseye zararı olacağını sanmıyorum.

bir de hiç okumadığım Agatha Christie ve Stephan King'lerim var o yaşlara sakladığım. Agatha'nın tüm kitaplarını okumayı düşünüyorum ama King'in yalnızca Kara Kule serisini okumak niyetindeyim. ben korku filmi bir seyredemem çünkü, tek tek her kelimeyi okuyarak, özümseyerek korkamam.ayrıca insan beyninin korku yaratmakta üstüne yok zaten başklarının korkularının görsel şölenine tanık olmak istemiyorum.

ilk beyaz saçım mevzusunu bugün hatırlamamın sebebi aynada yeni peydağ olmuş bir beyaz saç görmem. beyaz saç bir de inadına diğer saç tellerinden daha sert olduğu için kendini diğerlerinden çok ayrıksı tutuyor. hiçbir şeyin altında kalmam ben diyerek hep üste dimdik.tabi bir de "Son Siyah Saçım"  kitabına tersten bir gönderme yaapmak.

ilk beyaz saç telini görüp hemen yaşlanıyorum galibanın derdine düşmek yerine şu hayatta daha neler yapmak istiyorumun hayaline kapılmak bence daha manidar. hayaller sürekli değişebilir ama insanı hayatta tutup, yaşama bağlıyor, günün daha anlamlı bir yarın olması için nasıl yaşanacağına kılavuzluk ediyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...