5 Mayıs 2012 Cumartesi

sarı (van gogh)

esmer bir çocuktum hatta kara da diyebiliriz. ki çocukken genel olarak kara kız şeklinde bir çağrılma biçimi bahşetmişti insanlar bana. ziyadesiyle koyu olan ten rengimi annem hep sarı tişörtler, sarı etekler ve sarı şortlarla süslerdi. kontras oluşturuyordum herhalde sarıyla, beyaz çarçabucak kirlendiği için giyindirmiyordur büyük ihtimal, en içre parçalar hariç tabi, bir çocuk beyaz rengi taşıyamaz. ben o yüzden ergenlik dönemi ve sonrasında, kendi giysilerim üzerinde söz sahibi olmaya başladıktan sonra da diyebiliriz hiç sarı renkte bir şey giymedim. beyazla da çok geç haşırneşir oldum misal.

diyebilirim ki van gogh'un odasının resmini çok sevmem beni sarı renge yakınlaştırdı. bu yakınlaşma yeni olmuş değil fakat bu aralar fazlasıyla van gogh resimleri görüyorum sarı renk aklıma geldi. sarı için hep hüznün ve depresyonun rengi diyorlar buna da inanmıyorum. bence sarı güneşle aynı renk olmasıyla insanın içini aydınlatan, insana mutluluk veren bir renk ve her daim ayırtedilebildiği, göründüğü için de çabuk farkedilebilen bir renk. van gogh sarıları, onun ışığa koşması gibi beni de kendine çekiyor. sarı van gogh'tur van gogh'da sarı.

sarı'nın çok tonu var elbet diğer renklerin de olduğu gibi. bu renklere kim isim veriyor zaten hiç anlamıyorum. ama sevdiğim renk isimleri arasında carmen kırmızı vardır, olacaksa kırmızı carmen olmalı ya da daha koyuca tonlu siklamen (cyclamen çiçeği) kırmızısı.

renklerle barıştım da diyebilirim aslında, sanırım büyüme halinin yanısıra getirdiği bir şey,  renkli olma haliyle, ama dolap yine de çok içi açıcı renklere sahip değil tam olarak.

" Sarı,En parlak renk. Dikkat çekmek için çığlık atar; bu yüzden uyarı ışıklarında sarı tercih edilir. Ayrıca dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sonbaharın da baskın renkleri sarı ve sarı-turuncu, duygularımızı yakalayan, güçlü bir çekiciliğe sahiptir. Neşeyi anlatır. Sarı zeka ,incelik ve pratiklikle de ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin sembolüdür.Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür." bu ara bilgiyi wikipedia'dan aldım, mantıklı bir  şeyler de olsun dedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...