25 Ocak 2011 Salı

menekşem

menekşemi gördüm ve paniğe kapıldım. sonra bir avazla annemi yanıma gettirtim. n'oldu çiçeğime. odanın güneşliği açılmış ve bir daha kapatılmamış menekşem yanmış kavrulmuş bütün yapraklarını kurutup kah tabağına kah toprağına bırakmıştı. sadece yazın bir geçiş noktası olarak -terasa çıkmak için- kullandığımız salonumuzun güneşliğini hangi aklı selimin açmış olduğunu öğrendim elbette ama bu sorunumu çözmedi kendime bağıracak bir insan daha bulmuştum.

menekşemi korumaya aldım yani menekşe saksımı, toprakta bir menekşe iskeleti vardı çünkü. sabahları işe gitmezden evvel yanına uğradım senin de yaprakların olacak çok yakında toprağında bir menekşe özü var dedim. sonbaharla beraber saksıda bir yeşil yaprak belirdi. yaşasın diyerekten sevinç çığlıkları attım. yaprakların sayısı arttı, budur dedim atalar neden haklı olmak zorundasınız da dedim içimden baktım menekşeme.

lodoslar şehrimizi terketmeye başlarken yani aralık ayının ilk günleri yahut kasım  ayının sonuna doğru da olabilir, menekşemi bu kez soğuğa karşı korumak için, ki bizim ev tam bir kış evidir yaz aylarında geçiş noktası olarak kullandığımız salonun kış gelince kapısını kapar bahar gelene kadar önünden geçmeyiz dolayısıyla menekşeme kış için güvenli bir yer tahsis etmem gerekiyordu ve evde olası kalan diğer bölümleri hızlaca zihnimden geçirdim, düşünülecek çok da biryer yokmuş aslında mecburen mutfak oldu seçimim. mutfak penceresinin önü biraz olmamakla beraber başlarda oldu gibi göründü bana, daha doğrusu oldu kısmında yüzdesel bir parça fazlalık vardı. bugün o payeyi geri aldım mutfaktan. bir kaç gündür menekşem üzerinde yapmış olduğum gözlem mutfağın da penceresinin önün de kuzey rüzgarlarından çok etkilendiği idi. tevdili mekanda ne kadar ferahlık olduğunu menekşemin yeni mekanında göstereceği değişimle göreceğim.

soğuk ve çok soğudur evimiz, sıcak evler hasta ediyor bizi ailecek- ama kendisini bir göz olarak niteliyorum istanbul'un gözü.manzaramızı önce moda'ya dikilen manasız otel şimdilerde o oteli de görmemizi engelleyen daha devasa bir yapı işgale başladı beton beton yaşatacaklar hepimizi bir menekşeyi diriltmek mitolijik bir öykü olur mu küreselleşen dünyanın garip ikliminde-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...