6 Ağustos 2014 Çarşamba

yol

çantamı toparlıyorum yavaştan. hayallerimin yolculuğuna çıkmak için çok az zaman kaldı. biriktirdiğim sokaklarım köprülerim nehirlerim, nehirler boyu geçen ağaçlarım var.

bu yaz sıcağında kımıltısız kalmayı tercih ederdim ya da kuzeye doğru gitmeyi bir yaylanın serinine bir bulutun üstüne. ama eşdeğer bir sıcağa doğru nemin daha az olduğu bir yere gidiyorum.


rotayı yapmak biraz güç oldu ama on bir gün kalacağımız İtalya'da herkesin görmek istediği şehirden geçebiliriz diye düşünüyorum. ben sakince yavaş yavaş dolaşmak istiyordum sokaklarda, kubbelerin gölgesinde oturup kahve içmek, ha birde yağmur yağarsa fena olmaz diye geçiriyordum içimden, kalabalıklaşan şehir sayısıyla sakin kalabilirsek ne güzel olur.


yolculuk esnasında okuyacağım kitaba karar vermek biraz güç oldu Marcus Aurelius'dan Düşünceler mi Marguerıte Yourcenar'dan Hadrianus'un Anıları mı iki kitap arasında epey gittim geldim, yolculuğu daha da manidar kılmak için genellikle gideceğim yerle ilgili ya da o dolaylarda geçen kitaplar okumayı tercih ediyorum. bu iki Roma hükümdarı arasındaki seçimi Yourcenar'ı çok sevdiğim için Hadrianus kazandı.

çantamın ağzı hala açık, son dakika eklenecekleri bekliyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...